Enthousiast commissielid gezocht.

VVD Wijdemeren is op zoek naar jou!

De VVD is met drie zetels vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Wijdemeren. Een kritische en constructieve houding kenmerkt de fractie, die naast de drie raadsleden ook twee commissieleden kent. VVD Wijdemeren zit samen met CDA, DorpsBelangen en D66 in de coalitie. De VVD-wethouder heeft financiën, economische zaken, onderwijs en de invoering van de omgevingswet als portefeuille.

Wil je onderdeel uitmaken van deze leuke en enthousiaste fractie? Dan is dit je kans! De VVD fractie in Wijdemeren zoekt een nieuwe enthousiast commissielid. Natuurlijk ondersteunen wij je om te kunnen groeien in je rol binnen de fractie.

In 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Door nu te starten ben jij misschien wel één van onze kandidaat-raadsleden bij de verkiezingen.

Functie-inhoud

• je ondersteunt de fractie bij de voorbereiding van agendapunten voor commissies en raadsgaderingen;
  • je neemt samen met een collega-raadslid deel aan commissievergaderingen en brengt het standpunt van de VVD fractie voor het voetlicht;
  • je stelt in overleg met de fractie moties, amendementen en persberichten op;
  • je organiseert en ondersteunt campagne activiteiten.

Functie-vereisten

• je denkt en werkt vanuit het liberalisme;
  • je kunt je een eigen mening vormen over lokale aangelegenheden;
  • je kunt je goed inleven in standpunten van anderen;
  • je gaat een openbare discussie niet uit de weg en laat daarbij voldoende ruimte voor tegenargumenten.

Jouw reactie

Mail je CV met daarbij je motivering naar onze fractievoorzitter Sieta Vermeulen (sieta.vermeulen@outlook.com). Sieta zal dan contact met je opnemen om een afspraak te maken.