Nieuw in Wijdemeren: Ondernemersverkiezing 2018

Mats Smit van Smit's Delicious uit Nederhorst den Berg is op 16 november 2018 -de dag van de ondernemer- door wethouder Jan Klink uitgeroepen tot ondernemer van het jaar van Wijdemeren.

Het thema van de verkiezingen varieert. Nu zochten we de beste startende ondernemer, maar een volgende keer kan het bijvoorbeeld de meest groene ondernemer, beste familiebedrijf of de meest sociale ondernemer zijn. Zo krijgen alle bedrijven een kans om mee te doen. Wethouder Jan Klink: “Wijdemeren is trots op haar ondernemers en de rol die zij in de dorpen spelen. Met deze ondernemersverkiezing willen we onze waardering laten blijken, maar hen ook stimuleren, inspireren en verbinden.”

Finale

Tot zondag 14 oktober konden ondernemers aangedragen worden. Een deskundige jury beoordeelde vervolgens de inzendingen op ondernemerschap, innovatief en onderscheidend vermogen, lokale betrokkenheid en groei- en marktpotentie. Zij hebben drie kandidaten voor de finaleronde geselecteerd. Via een online verkiezing is vervolgens bepaalt wie zich dé (startende) ondernemer van Wijdemeren voor een jaar mag noemen.

Prijzen

De winnaar krijgt niet alleen extra publiciteit en waardering van de gemeente en Ondernemend Wijdemeren, maar ook de Wijdemeerse Ondernemer van het jaar-wisselbokaal, een lidmaatschap van Ondernemend Wijdemeren en een training/masterclass naar keuze ter waarde van 2500 euro.