Jan Klink op plek 35 VVD kandidatenlijst Tweede Kamer

Wijdemeerse wethouder Jan Klink kansrijke nieuwkomer op kieslijst VVD

Dinsdag maakte de VVD de advieskandidatenlijst bekend voor de komende verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2021. Opvallende nieuwe naam is die Jan Klink (35) uit Loosdrecht, die op een kansrijke 35e plaats binnenkomt. Jan Klink is sinds april 2018 wethouder Financiën, Economische Zaken, Onderwijs en Omgevingswet. Het is inmiddels de vierde achtereenvolgende keer, na Jeanine Hennis-Plasschaert uit Nederhorst den Berg in 2010, 2012 en 2017, dat een kandidaat uit Wijdemeren op een kansrijke positie op de landelijke kieslijst van de VVD wordt geplaatst.

Uiteraard zijn de fractie van de VVD in de gemeenteraad en het bestuur van de VVD in Wijdemeren blij en trots: “Jan Klink kennen we inmiddels als een uitstekende wethouder en vaardig bestuurder, en we zijn ervan overtuigd dat zijn profiel aansluit bij wat de VVD in de Kamer nodig heeft”.

Vanaf nu zijn de VVD-leden aan zet; vanaf 11 december kunnen zij stemmen over de kandidatenlijst, die vervolgens in januari definitief zal worden vastgesteld. Uiteraard blijft Jan Klink zijn functie als wethouder in Wijdemeren vervullen tot aan het moment dat een nieuw samengestelde Tweede Kamer wordt geïnstalleerd.

Eric Kroese
Voorzitter van het lokale netwerk Wijdemeren van de VVD