Fractievoorzitter Sorrel Hidding met langdurig ziekteverlof

Onze fractievoorzitter en raadslid Sorrel Hidding neemt tijdelijk afscheid van de gemeenteraad van Wijdemeren. Zij gaat voor onbepaalde tijd, maar minimaal voor 16 weken, met langdurig ziekteverlof en wordt waargenomen door commissielid Michiel van Balen. Michiel zal in de raadsvergadering van maandag 15 januari 2024, waarin de verkenning voor de herindeling van Wijdemeren wordt besproken, worden beëdigd als waarnemend raadslid. Raadslid Bo de Kruijff wordt daarnaast tijdelijk fractievoorzitter van de VVD Wijdemeren.

Bo: “Wij zullen Sorrel missen, maar wensen haar een goed en spoedig herstel. Blij dat Michiel als actief commissielid en voormalig raadslid bereid is gevonden om Sorrel tot die tijd te vervangen.”

Gemeenteraadsleden kunnen hun werkzaamheden wegens ziekte of zwangerschap tijdelijk neerleggen voor een periode van maximaal drie keer 16 weken. Ze keren na hun ziekteverlof automatisch terug in de raad. Sorrel doet een beroep op deze mogelijkheid.

Wim Lorjé
Voorzitter VVD Wijdemeren