Ontbinding Coalitie

De coalitie wordt ontbonden

Ontbinding coalitie De Lokale Partij (DLP) en VVD

De coalitie van DLP en VVD is afgelopen donderdag ontbonden. Samen hadden wij nog maar 8 van de 19 raadszetels, met slechts twee wethouders. Dat maakt besturen enorm lastig. Hoewel DLP en de VVD samen geprobeerd hebben verbreding van de coalitie te zoeken is ons dat helaas niet gelukt. Bijna alle andere partijen hebben aangegeven niet te willen aansluiten bij de zittende coalitie van DLP en VVD. Deze situatie maakt dat wij nu verantwoordelijkheid moeten nemen en daarom de coalitie hebben moeten ontbinden.

Wat de VVD betreft moeten we nu op zoek gaan naar een nieuwe, breed gedragen coalitie. De VVD zal zich daarin, zoals altijd, constructief opstellen. Het belangrijkste is dat Wijdemeren, zolang zij nog zelfstandig is, een goed functionerend bestuur heeft dat kan rekenen op voldoende draagvlak in de gemeenteraad.

Gelukkig zijn de twee wethouders, Gert Zagt (DLP) en onze eigen Els Kruijt, bereid om in functie te blijven tot er een nieuw college is.