Jan Klink gaat lid van de Tweede Kamer worden

Bestuur en fractie van de VVD Wijdemeren delen u met trots mee, dat Jan Klink, wethouder voor de VVD in Wijdemeren, lid van de Tweede Kamer gaat worden.

De VVD heeft bij de Tweede Kamerverkiezingen 35 zetels behaald en Jan stond op nummer 35 van de kieslijst. Als de Kiesraad vaststelt dat Jan Klink namens de VVD zitting mag nemen in de Tweede Kamer, zal hij zijn functie als wethouder van Wijdemeren neerleggen. Het Kamerlidmaatschap is in principe niet te combineren met het wethouderschap.

Jan Klink heeft zich de afgelopen 3 jaar ontwikkeld tot een betrokken en ervaren bestuurder die op veel terreinen van zijn portefeuille resultaten heeft weten te boeken en een aantal zaken in gang heeft gezet, waaronder de voorbereiding voor de Omgevingswet, het optuigen en invullen van het ondernemersloket, de ontwikkeling en oplevering van het eerste Integraal Kindcentrum in Loosdrecht, de revitalisering van winkelcentrum de Meenthof in Kortenhoef en het doorvoeren van wijzingen op financieel gebied, zodat Wijdemeren vanaf 2022 in financieel rustiger vaarwater zal komen. Wij laten hem dan ook met spijt in ons hart naar Den Haag vertrekken. Aan de andere kant heeft Wijdemeren met Jan Klink in de Tweede Kamer iemand die de belangen van Wijdemeren, en onze regio Gooi en Vechtstreek, onder de aandacht zal brengen.

Wij wensen Jan heel veel succes met deze nieuwe stap in zijn carrière.

De opvolger van Jan Klink als wethouder zal de komende dagen bekend worden gemaakt.

Namens het bestuur en fractie VVD Wijdemeren,

Eric Kroese, afdelingsvoorzitter